MentorMe

Oh nee, er is iets misgegaan. Controleer je netwerkverbinding en probeer het opnieuw.

Servicevoorwaarden

Welkom beste gebruikers, mentoren en klanten. Bedankt dat je hier bent. Als je dit deel van onze content leest, betekent het dat je al een trouwe MentorMe gebruiker bent of dat je geïnteresseerd bent in ons, dus bedankt dat je hier bent. Wij streven ernaar om geweldige mentordiensten te bieden en personen te helpen groeien tot hun volledige potentieel met onze diensten en onze uitstekende mentoren.

Wanneer je op onze website een verwijzing ziet naar 'ons', 'wij' of 'onze', verwijzen we naar het team van MentorMe, dat deze website beheert en de bijbehorende diensten aanbiedt aan gebruikers, mentoren en klanten, op basis van jouw aanvaarding van deze Gebruiksvoorwaarden zoals hier uiteengezet.

We zullen proberen niet te langdradig te zijn, maar je moet ervoor zorgen dat je onze gebruikersvoorwaarden hebt gelezen en akkoord gaat met de voorwaarden zodra je onze website betreedt of gebruikt. Als je niet akkoord gaat, maak dan geen gebruik van onze website en diensten.

Zodra je toegang hebt tot de content van onze website, wordt ervan uitgegaan dat je de gebruikersvoorwaarden zoals hier uiteengezet hebt geaccepteerd en dat je ouder bent dan 18 jaar om juridisch bindende overeenkomsten aan te gaan. De diensten van MentorMe zijn slechts toegankelijk voor minderjarige gebruikers indien zij daarvoor toestemming hebben gekregen van hun wettelijke vertegenwoordiger of het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat een bepaalde minderjarige van deze leeftijd de betreffende handeling zelfstandig verricht.

Onze Dienstverlening

Onze website is een platform waar gebruikers direct in contact kunnen komen met mentoren uit het werkveld voor advies en mentoring. Gebruikers kunnen onze website doorbladeren, maar als je gebruik wilt maken van onze diensten, moet je je bij ons registreren.

We ondersteunen geen van onze gebruikers, mentoren en klanten, hoewel we wel vereisen dat nauwkeurige informatie wordt verstrekt door alle derden met wie we samenwerken en/of die gebruikmaken van onze diensten. Wij zijn geen partij bij overeenkomsten die worden gesloten tussen mentoren en gebruikers, en wij hebben geen controle over hun gedrag, noch verantwoordelijkheid voor de informatie of adviezen die tussen mentoren en gebruikers worden uitgewisseld. Je begrijpt dat wij niet aansprakelijk zijn voor verlies of schade veroorzaakt door je vertrouwen op de informatie die wordt verstrekt via onze website of diensten.

We behouden ons het recht voor om op elk moment om welke reden dan ook diensten te weigeren of te beperken aan iedereen of in elk rechtsgebied.

Je stemt ermee in om geen enkel deel van onze diensten te reproduceren, dupliceren, kopiëren, verkopen, doorverkopen of te exploiteren, noch het gebruik of de toegang tot onze diensten, zonder onze uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Het is niet toegestaan om virussen of andere malware naar of via onze website te verzenden.

Je mag onze diensten niet gebruiken voor illegale of ongeautoriseerde doeleinden, noch voor het overtreden van internationale of nationale wetten.

Een inbreuk op of schending van de Gebruiksvoorwaarden zal resulteren in de onmiddellijke beëindiging van je diensten.

Eventuele nieuwe functies of tools die aan onze website worden toegevoegd, vallen ook onder deze Gebruiksvoorwaarden.

Je kunt de meest recente versie van de Gebruiksvoorwaarden op deze pagina raadplegen. We behouden ons het recht voor om de Gebruiksvoorwaarden op elk moment bij te werken, aan te passen of te vervangen. Het is jouw verantwoordelijkheid om onze website te controleren op wijzigingen. Jouw voortdurende gebruik van onze website wordt beschouwd als acceptatie van de huidige of gewijzigde Gebruiksvoorwaarden.

Deze gebruiksvoorwaarden (de "Gebruiksvoorwaarden") zijn van toepassing op ieder gebruik van de website mentorme.nl, op alle diensten die door MentorMe B.V. ("MentorMe") worden aangeboden en op alle overeenkomsten die MentorMe aangaat voor het gebruik van het Platform en de diensten. Als u gebruik maakt van het Platform gaat u akkoord met deze Gebruiksvoorwaarden.

Gebruikersvoorwaarden

De Gebruiksvoorwaarden bestaan uit 2 hoofdstukken: (I) Algemene Bepalingen en (II) Regels voor het plaatsen van advertenties, afhankelijk van de manier waarop de Gebruiker het Platform gebruikt, zijn er bepaalde hoofdstukken uit de Gebruiksvoorwaarden van toepassing in aanvulling op deze (I) Algemene Bepalingen. Voor zover er in hoofdstukken (II), bepalingen zijn opgenomen die tegenstrijdig zijn met bepalingen in dit hoofdstuk (I) Algemene Bepalingen, hebben de bepalingen in de andere hoofdstukken voorrang. MentorMe raadt iedereen die gebruik maakt van het Platform of bijbehorende diensten (een "Gebruiker") aan deze Gebruiksvoorwaarden te lezen. MentorMe kan deze Gebruiksvoorwaarden van tijd tot tijd wijzigen. Een Gebruiker kan op het Platform producten, digitale inhoud en (digitale) diensten aanbieden of zoeken, zowel gratis als tegen betaling aan MentorMe. Het aanbieden, of doen van een oproep, gebeurt door het aanmaken van een openbare advertentie op het Platform (de "Advertentie"). Een Advertentie omvat onder meer de titel en de omschrijving van de aangeboden of gezochte producten of diensten. Een Gebruiker die een Advertentie plaatst wordt aangeduid als "Adverteerder". Elke Gebruiker die gebruik maakt van het Platform dient zich te hebben geregistreerd op het Platform zoals omschreven in de Priveelacyverklaring. MentorMe is geen partij bij de overeenkomst die tussen een Adverteerder en een Gebruiker tot stand komt. Adverteerders en Gebruikers dienen onderlinge geschillen zelf op te lossen. MentorMe staat niet in voor de kwaliteit of conformiteit van via het Platform verhandelde producten en diensten, en geeft daarover geen enkele garantie.

1. Algemene Bepaling

Specifieke voorwaarden voor aanvullende diensten of acties van MentorMe

Via het Platform biedt MentorMe zelf aanvullende diensten en acties aan. Op die aanvullende diensten of acties van MentorMe zijn, naast deze Gebruiksvoorwaarden, specifieke voorwaarden van toepassing die worden gecommuniceerd wanneer de Gebruiker de betreffende dienst afneemt of zijn deelname bevestigt. Voor zover er in die specifieke voorwaarden en deze Gebruiksvoorwaarden bepalingen zijn opgenomen die tegenstrijdig zijn, hebben de specifieke voorwaarden voorrang.

Specifieke voorwaarden voor aanvullende diensten van derden

Op het Platform nemen Gebruikers in aanvulling op Advertenties diensten af die door derden worden aangeboden om het handelen makkelijker en veiliger te maken. Op zulke aanvullende diensten zijn de voorwaarden van de betreffende partijen van toepassing. Voor zover er in die voorwaarden van derden en deze Gebruiksvoorwaarden bepalingen zijn opgenomen die tegenstrijdig zijn, hebben voorwaarden van derden voorrang. Het gaat bijvoorbeeld om de volgende diensten: Veilige betalingen via een creditcard of iDEAL, een dienst van Stripe waarop de voorwaarden van Stripe van toepassing zijn.

Verwijzingen naar websites van derden

Het Platform bevat verwijzingen naar de websites van derden (bijvoorbeeld hyperlinks of banners). MentorMe heeft geen enkele zeggenschap of invloed op de inhoud van deze websites. Op deze websites gelden de (privacy)regels van de betreffende websiteaanbieder.

Verwerking van persoonsgegevens

In de Privacyverklaring wordt uitgelegd hoe MentorMe omgaat met uw persoonsgegevens en hoe we uw privacy beschermen wanneer u ons Platform gebruikt.

Niet toegestaan gebruik van het Platform

De inhoud van het Platform mag (met uitzondering van eigen Advertenties) nooit worden gekopieerd, gewijzigd, gereproduceerd of openbaar worden gemaakt, behoudens RSS feeds voor persoonlijk gebruik en/of nieuwsberichten tot een maximum aantal van 100 Advertenties of 100 hyperlinks naar Advertenties. Onder de uitzondering valt bijvoorbeeld gebruik in persoonlijke weblogs of andere persoonlijke websites. Het is de Gebruiker niet toegestaan om persoonsgegevens van Verkopers (waaronder e-mailadressen en telefoonnummers) te verzamelen en/of Verkopers te benaderen voor het aanbieden van eigen producten en/of diensten. Op de databank met Advertenties rust het databankrecht van MentorMe. Dit houdt onder meer in dat het de Gebruiker niet is toegestaan een substantieel gedeelte van de inhoud van de databank met Advertenties op te vragen en te hergebruiken en/of niet-substantiële delen van de inhoud van de databank met Advertenties herhaald en systematisch op te vragen en te hergebruiken in de zin van de Databankenwet, tenzij aan de bovengenoemde uitzondering voor persoonlijk gebruik en/of nieuwsberichten is voldaan. Ook is het de Gebruiker niet toegestaan om hyperlinks naar Advertenties op een andere website weer te geven, tenzij hiervoor voorafgaande schriftelijke toestemming van MentorMe is verkregen, of tenzij aan de bovengenoemde uitzondering voor persoonlijk gebruik en/of nieuwsberichten is voldaan. Het is niet toegestaan om Advertenties op het Platform te plaatsen via een geautomatiseerd systeem, of op enige andere wijze anders dan via de ‘Plaats Advertentie’ knop, tenzij MentorMe daarvoor toestemming heeft gegeven. Het is niet toegestaan om Advertenties namens of in opdracht van derden te plaatsen, tenzij MentorMe daarvoor toestemming heeft gegeven.

Informatieverplichtingen voor Verkopers

Alle Verkopers dienen hun hoedanigheid (zakelijk of particulier) en persoonlijke (contact)gegevens of bedrijfsgegevens correct door te geven en ervoor te zorgen dat deze juist en actueel zijn. Zijn er wettelijke (informatie)verplichtingen van toepassing, dan moet de Verkoper zich daaraan houden. Is MentorMe wettelijk verplicht de Verkoper te identificeren of aanvullende (bedrijfs- of contact) informatie op te vragen, bijvoorbeeld vanwege belastingwetgeving, dan is de Verkoper verplicht de informatie onverwijld te verstrekken.

Inhoudsmoderatie

Om ervoor te zorgen dat het Platform veilig en schoon blijft, maakt MentorMe gebruik van menselijke evaluatie in combinatie met geautomatiseerde systemen voor het identificeren van inhoud die evident in strijd is met de wet en/of de Gebruiksvoorwaarden.

Overtredingen en mogelijke maatregelen door MentorMe

Bij het gebruik van het Platform moet iedere Gebruiker zich houden aan de wet en de Gebruiksvoorwaarden. Voor het melden van illegale en inbreukmakende Advertenties, beledigende inhoud en andere problemen verzoekt MentorMe Gebruikers een melding te maken via een e-mail aan support@mentorme.nl. Klachten over oplichting kunt u ook melden via de contactopties op de supportpagina. Als MentorMe aanwijzingen en/of klachten van Gebruikers of derden ontvangt of om andere redenen van mening is dat een bepaalde Gebruiker niet handelt in overeenstemming met de wet en/of de Gebruiksvoorwaarden dan kan MentorMe – indien zij daartoe aanleiding ziet – om veiligheidsredenen en ter bescherming van het Platform onder meer de onderstaande maatregelen treffen. MentorMe kan deze maatregelen ook treffen indien een Gebruiker op onredelijke wijze gebruikmaakt van het Platform (bijvoorbeeld door hinder of schade te veroorzaken). In sommige gevallen kan MentorMe deze maatregelen treffen zonder de Gebruiker daarover vooraf te waarschuwen:

MentorMe kan de desbetreffende Gebruiker (al dan niet tijdelijk) uitsluiten van het Platform c.q. de diensten van MentorMe, of bepaalde functionaliteiten voor deze Gebruiker beperken. Bijvoorbeeld: schorsing van de account van de betreffende Gebruiker, het verwijderen van beoordelingen, het beperkt kunnen plaatsen van Advertenties of reacties; en/of MentorMe kan een of meerdere Advertenties van de Gebruiker verwijderen; en/of MentorMe kan verplichtingen jegens de Gebruiker opschorten en (uit)betalingen waar een Gebruiker toe gerechtigd is tijdelijk blokkeren (al dan niet met behulp van haar betaaldienstverlener) zolang de Gebruiker niet voldoet aan een verplichting uit deze Gebruiksvoorwaarden, na daartoe door MentorMe te zijn gesommeerd.

Welke maatregelen MentorMe in een specifiek geval neemt en voor hoelang die maatregelen worden opgelegd, is afhankelijk van de feiten en omstandigheden. Hierbij houdt MentorMe onder meer rekening met (waar relevant): het aantal keer dat een gebruiker illegale inhoud heeft verstrekt of een ongegronde melding heeft gedaan, de soort illegale inhoud of ongegronde melding, wat de gevolgen daarvan zijn en met welke bedoeling de inhoud is verstrekt of melding is gedaan. MentorMe kan in het kader van de bovengenoemde maatregelen de persoonsgegevens van de betrokkenen verwerken. Indien daartoe aanleiding is kan MentorMe binnen de grenzen van de wet de persoonsgegevens van de betrokkenen doorgeven, bijvoorbeeld aan de politie. Hoe dit in zijn werk gaat staat verder beschreven in de Privacyverklaring.

Geen garantie voor het Platform

MentorMe kan niet garanderen dat het Platform (en bijbehorende dienstverlening) altijd zal voldoen aan de verwachtingen. Ook kan MentorMe niet garanderen dat het Platform foutloos functioneert en/of dat een continue en/of veilige toegang tot het Platform of delen daarvan kan worden verkregen. Alle informatie en getallen op het Platform, voor zover afkomstig van MentorMe, zijn onder voorbehoud van spel- of typefouten.

Beperking aansprakelijkheid MentorMe

MentorMe sluit, voor zover wettelijk is toegestaan, aansprakelijkheid uit voor alle schade die een Gebruiker lijdt door:

  1. gebruik van de diensten van MentorMe;
  2. het niet of niet veilig beschikbaar zijn van het Platform of delen daarvan;
  3. onjuiste informatie op het Platform;
  4. afname van diensten van derden of gebruik van gekochte producten via het Platform;
  5. wijzigingen in de diensten van MentorMe of wijzigingen in of op het Platform;
  6. het handelen door Gebruiker in strijd met de Gebruiksvoorwaarden en/of toepasselijke wet- en regelgeving;
  7. een maatregel genomen door MentorMe ten aanzien van een Gebruiker en/of Advertentie.

Indien MentorMe om wat voor reden dan ook toch aansprakelijk is, dan is haar aansprakelijkheid beperkt tot maximaal € 250,-.

Reviews

Gebruikers kunnen worden gevraagd om een beoordeling te geven over een andere Gebruiker met wie zij over een Advertentie hebben gecommuniceerd door middel van Reviews. De gegeven beoordeling bestaat uit een aantal sterren en een tekst die de Gebruiker zelf schrijft. De beoordeling is publiek zichtbaar. MentorMe heeft geen invloed op de beoordelingen via Reviews. Het kan gebeuren dat een beoordeling de feitelijke situatie niet helemaal correct weergeeft. Een beoordeling:

  1. moet naar waarheid worden gedaan;
  2. moet betrekking hebben op de betreffende Gebruiker;
  3. moet betrekking hebben op de Advertentie waarvoor de optie tot beoordelen wordt geboden;
  4. mag niet worden gedaan met het waarschijnlijke oogmerk de Gebruiker te schaden of anderszins misbruik te maken van Reviews.

Klachtenregeling

Antwoorden op veelgestelde vragen van Gebruikers zijn te vinden via onze Veelgestelde Vragen pagina. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden, neem dan contact op via support@mentorme.nl Heeft u toch een klacht over MentorMe? Klachten kunt u gratis indienen via support@mentorme.nl.

Een Gebruiker kan onder meer een klacht indienen over:

  1. een besluit van MentorMe om al dan niet maatregelen te nemen ten aanzien van een bepaalde Advertentie of een Gebruiker, op de grond dat informatie die door een Gebruiker is verstrekt illegale inhoud bevat of onverenigbaar is met de Gebruiksvoorwaarden;
  2. een vermeende overtreding van de Platform-to-Business Verordening (2019/1150) (voor zover van toepassing);
  3. technische problemen;
  4. en andere maatregelen of gedragingen van MentorMe die aanzienlijke gevolgen voor de Gebruiker hebben.

Een klacht kan worden ingediend binnen 6 (zes) maanden nadat MentorMe een Gebruiker over dit besluit heeft geïnformeerd. Klachten over een gebrek in de dienstverlening dienen tijdig na ontdekking te worden ingediend, waarbij een termijn van 2 maanden in ieder geval tijdig zal zijn. Klachten moeten volledig en duidelijk omschreven worden. MentorMe behandelt klachten zorgvuldig en tijdig. MentorMe zal ernaar streven binnen 5 (vijf) dagen na het indienen van de klacht te reageren.

Wijzigingen

MentorMe kan het Platform of delen daarvan, waaronder de advertentieduur, de indeling van de categorieën, de indeling van het Platform en zoekopties, te allen tijde en naar eigen inzicht wijzigen. Voor zover wettelijk vereist, zal MentorMe een wijziging aankondigen voordat deze wordt doorgevoerd.

Overige bepalingen

MentorMe heeft btw-nummer NL867654521B01 en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 96542772. MentorMe kan de Gebruiksvoorwaarden of delen daarvan te allen tijde wijzigen. MentorMe zal ernaar streven om een dergelijke wijziging binnen een redelijke termijn voor inwerkingtreding aan te kondigen. De wijzigingen worden van kracht binnen een redelijke termijn nadat deze zijn aangekondigd, of nadat Gebruiker na de wijziging opnieuw van het Platform en/of de diensten van MentorMe gebruik heeft gemaakt, al naar gelang wat eerder plaatsvindt. MentorMe wijst u op uw recht op conformiteit ten aanzien van digitale diensten conform de toepasselijke consumentenwetgeving. Indien MentorMe een bepaling in de Gebruiksvoorwaarden niet (direct) afdwingt, dan heeft dat niet tot gevolg dat MentorMe afstand doet van het recht dit op een later tijdstip of jegens een andere Gebruiker wel af te dwingen. Afspraken die afwijken van hetgeen is bepaald in de Gebruiksvoorwaarden zijn enkel geldig indien deze schriftelijk door MentorMe zijn bevestigd. Indien een of meer bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden door een bevoegde rechter ongeldig worden verklaard, dan blijven de overige bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden van kracht.

2. Regels voor het plaatsen van Advertenties

Algemene regels voor het plaatsen van een Advertentie op het Platform

Advertenties die een Verkoper op het Platform plaatst, dienen aan onderstaande algemene regels te voldoen.

Voor het opmaken van een Advertentie geldt het volgende:

  1. In iedere Advertentie voor sessies mag maar één specifieke sessie (of één groep van dezelfde sessies) worden aangeboden of worden gezocht.
  2. Elke titel en elke tekst van een Advertentie dient een omschrijving van de aangeboden of gezochte sessie of de aangeboden of gezochte dienst te bevatten.
  3. Titels en teksten van Advertenties mogen alleen in het Nederlands of in het Engels zijn opgesteld.
  4. Het is niet toegestaan om Advertenties meer dan één keer op het Platform te plaatsen.
  5. Het is niet toegestaan om gelijktijdig meerdere identieke Advertenties op het Platform online te hebben staan of geplaatst te hebben.
  6. Het is niet toegestaan om dezelfde sessie of dezelfde dienst in meer dan één Advertentie tegelijk op het Platform aan te bieden.
  7. Het is niet toegestaan om met gebruik van meer dan één account meerdere identieke Advertenties of meerdere Advertenties voor dezelfde sessie of dezelfde dienst te plaatsen.
  8. Iedere Advertentie dient in de best passende categorie te worden geplaatst, met de best passende filteropties.

Advertentie-inhoud die niet is toegestaan:

  1. De titel, gekozen filteropties en de tekst van de Advertentie mogen niet misleidend, onnauwkeurig of onjuist zijn.
  2. De titel, gekozen filteropties en de tekst dienen de sessie die wordt aangeboden of de dienst die wordt aangeboden juist en helder te beschrijven.
  3. Het is niet toegestaan de indruk te wekken dat bepaalde wettelijke rechten van een Gebruiker (zoals het recht op een sessie of een (digitale) dienst of digitale inhoud die voldoet aan de opgegeven specificaties) een onderscheidend kenmerk zijn van de Advertentie of Verkoper, terwijl de afnemer daar wettelijk gezien al recht op heeft.
  4. Een Advertentie mag in ieder geval geen discriminerende, pornografische, beledigende, bedreigende, haatzaaiende of opruiende inhoud bevatten. Ook mag de inhoud geen politieke boodschappen en/of persoonsgegevens van derden bevatten of in strijd zijn met de openbare orde of de goede zeden.
  5. Het is niet toegestaan een Advertentie te plaatsen met als enige doel het direct of indirect promoten van een bedrijf.
  6. Het is niet toegestaan om foto’s bij een Advertentie te plaatsen die geen betrekking hebben op de aangeboden sessie of de aangeboden dienst.
  7. Het is niet toegestaan om websites te vermelden of links naar websites op te nemen die geheel of gedeeltelijk gevuld zijn met links naar advertentiewebsites of naar advertenties die met name gericht zijn op het verwerven van advertentie-inkomsten door het genereren van kliks.
  8. Het is niet toegestaan om Advertenties te plaatsen die enkel zijn bedoeld om kliks op een bepaalde website te genereren.

Illegale of onrechtmatige producten of diensten

Het is niet toegestaan producten aan te bieden die illegaal of onrechtmatig zijn of waarin de handel is verboden. Het is ook niet toegestaan om diensten aan te bieden waarvan de uitvoering illegaal of onrechtmatig is.

Zowel de Verkoper als de Gebruiker die reageert op een Advertentie moet altijd goed opletten bij het aanbieden van en reageren op producten en diensten. Gebruikers dienen zelf de wet- en regelgeving op het gebied van het desbetreffende product of de desbetreffende dienst te kennen. MentorMe raadt Gebruikers aan om bij twijfel nadere inlichtingen of advies in te winnen, bijvoorbeeld op de website van de desbetreffende toezichthouder.

Geen inbreuk op intellectuele-eigendomsrechten van derden

Het is niet toegestaan om een product in een Advertentie op te nemen dat inbreuk maakt op intellectuele-eigendomsrechten van derden. Dit houdt onder andere in dat het niet is toegestaan om een product aan te bieden dat:

  1. inbreuk maakt op het auteursrecht van een andere partij. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn als er in een Advertentie een foto staat die de Gebruiker niet zelf heeft gemaakt en zonder dat de fotograaf daarvoor toestemming heeft gegeven; of
  2. inbreuk maakt op het merkrecht van een andere partij. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn als er een namaak-kledingstuk met daarop een zichtbaar merk wordt aangeboden in een Advertentie;

In de titel en tekst van de Advertentie mag slechts de merknaam van het product worden gebruikt dat in de Advertentie wordt aangeboden of gevraagd.

In de titel of de tekst van de Advertentie mag alleen de (handels)naam of het merk worden gebruikt van de onderneming waarvan het betreffende product of de betreffende dienst afkomstig is. Het noemen van (handels)namen of merken van producten of diensten die niet in de Advertentie worden aangeboden is niet toegestaan.

Het product mag alleen in de tekst van de Advertentie met andere producten worden vergeleken en niet in de titel. De vergelijking mag op geen enkele wijze verwarring scheppen over de oorspronkelijke herkomst van het product. Bij de vergelijking mag niet op een verwarrende manier een (handels)naam of merk worden genoemd dat hoort bij het andere vergelijkbare product.

Het is niet toegestaan een disclaimer in de Advertentie op te nemen met betrekking tot de echtheid van het product dat in de Advertentie wordt aangeboden. Verkopers dienen zich ervan te vergewissen dat hun producten echt zijn en verhandeld mogen worden, alvorens ze aan te bieden op MentorMe.

Melden van illegale of inbreukmakende Advertenties aan MentorMe

Meldingen van Advertenties in strijd met de Gebruiksvoorwaarden:

  1. Advertenties die in strijd zijn met de Gebruiksvoorwaarden, zoals Advertenties waarin illegale producten worden aangeboden of die smadelijke inhoud hebben, kunnen door eenieder worden gemeld via support@mentorme.nl.
  2. Misbruik van support@mentorme.nl wordt gezien als een handeling in strijd met de Gebruiksvoorwaarden en kan ertoe leiden dat MentorMe de onder hoofdstuk (I) beschreven maatregelen jegens de betrokken melder treft.

Het plaatsen van een Advertentie

Een Advertentie plaatsen kan zodra de Verkoper is ingelogd. Een Verkoper plaatst zijn Advertentie via de knop 'Boekingen' op het Platform.

Het is niet toegestaan voor Gebruikers om hun inloggegevens aan derden te verstrekken. Het is evenmin toegestaan om inloggegevens van derden te gebruiken voor het plaatsen van Advertenties.

Totstandkoming advertentieovereenkomst tussen MentorMe en Verkoper

Nadat de Verkoper heeft ingelogd, kan hij via de button 'Boeking aanmaken' een Advertentie aanmaken. Tijdens het aanmaken van de Advertentie kan de Verkoper onder de knop ‘Bekijk Advertentie’ een voorbeeld van de Advertentie zien. De Verkoper kan de Advertentie naar aanleiding van dit voorbeeld wijzigen. Na het zien van het voorbeeld kan op de button ‘Plaats Advertentie’ worden geklikt. Hiermee komt de advertentieovereenkomst (de "Advertentieovereenkomst") tot stand tussen MentorMe en de Verkoper.

Regels voor het aanbieden van de prijs/betaalmethoden in een Advertentie

Het is een Verkoper niet toegestaan om bij een Advertentie alleen een deel van de prijs te vermelden. In de vermelde vraagprijs moeten alle voor de Gebruiker onvermijdbare kosten(posten) zijn inbegrepen.

Verkopers die als ondernemer hun goederen en diensten aan particulieren aanbieden, zijn op basis van artikel 38 van de Wet op de omzetbelasting verplicht prijzen inclusief btw aan te geven in een Advertentie.

Geen voorafgaande controle

Verkopers en Gebruikers dienen zelf voldoende onderzoek te verrichten en zich voldoende te laten informeren voordat zij een Advertentie plaatsen. De Verkoper is zelf verantwoordelijk voor de veiligheid of de rechtmatigheid van de geadverteerde producten of diensten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid om producten te verkopen of diensten aan te bieden en/of de bevoegdheid van Gebruikers om producten te kopen of de diensten af te nemen.

Vrijwaring van MentorMe door Gebruiker

Iedere Gebruiker vrijwaart MentorMe van alle aanspraken van derden met betrekking tot schade die verband houdt met (i) een (vermeende) schending door een Gebruiker van deze Gebruiksvoorwaarden, (ii) de inhoud van een Advertentie of (iii) via het Platform verhandelde producten of diensten, waarbij punten (ii) en (iii) alleen van toepassing zijn op een Gebruiker die tevens de betreffende Verkoper is (geweest).

Wijzigingen van advertentietarieven

MentorMe kan de prijzen van de betaalde Advertenties te allen tijde wijzigen. Indien tijdens de looptijd van een Advertentieovereenkomst een prijsverhoging plaatsvindt die meer bedraagt dan het CBS-consumentenprijsindex cijfer, dan heeft de Adverteerder het recht deze Advertentieovereenkomst te beëindigen. Op deze pagina met Advertentietarieven vindt u een overzicht van categorieën en eventuele kosten voor het plaatsen van een Advertentie.

De Advertentie kan ook elders worden gepubliceerd

MentorMe kan de Advertentie en de inhoud daarvan gebruiken voor eigen publiciteitsdoeleinden. Dit houdt onder andere in dat een Advertentie of een gedeelte daarvan door ons via andere distributiekanalen kan worden getoond, zoals op websites van vennootschappen die aan MentorMe zijn gelieerd.

Door het plaatsen van een Advertentie verstrekt de Verkoper MentorMe automatisch een kosteloze, wereldwijde, onherroepelijke, sub-licentieerbare en overdraagbare licentie om de Advertentie en/of (delen van) de inhoud daarvan te gebruiken, te verveelvoudigen, te verspreiden en openbaar te maken (en aan derden toe te staan om te gebruiken en verveelvoudigen) voor marketing-, promotie- en/of advertentiedoeleinden. De Verkoper garandeert bevoegd te zijn deze licentie te verstrekken.

MentorMe kan voor publiciteitsdoeleinden derde partijen toegang verschaffen tot een Advertentie om het hun mogelijk te maken deze en andere Advertenties te promoten op websites van derden, via e-mail en door middel van andere kanalen. Deze promoties kunnen (delen van) de Advertentie bevatten.

De opmaak van Advertenties kan door MentorMe gewijzigd worden zodat de Advertenties duidelijk toegankelijk zijn via alle media, zoals mobiele telefoons.

3. Mentoren

In aanvulling op Hoofdstuk 1 & 2 zijn de onderstaande bepalingen van toepassing op de mentoren die via het MentorMe-platform actief zijn.

Artikel 1. De samenwerkingsovereenkomst

  1. MentorMe fungeert als zelfstandig tussenpersoon (conform artikel 7:428 BW) en biedt mentoren toegang tot een online platform voor het aanbieden van mentorgesprekken.

  2. MentorMe is verantwoordelijk voor het beheer van het platform, waarop mentoren hun expertise aanbieden aan mentees.

  3. Een mentor dient aantoonbare kennis en ervaring te hebben binnen het vakgebied waarin hij of zij begeleiding wil bieden. Dit kan onderbouwd worden met relevante diploma’s, werkervaring of een ander professioneel trackrecord.

  4. Indien er geen objectieve cijfers beschikbaar zijn ter onderbouwing van de deskundigheid, behoudt MentorMe zich het recht voor om op basis van een inhoudelijke screening te beoordelen of een mentor wordt toegelaten.

  5. Op basis van deze screening kan MentorMe besluiten om geen toegang tot het platform te verlenen.

  6. Eventuele uitspraken of inschattingen van medewerkers tijdens de screening zijn indicatief; daaraan kunnen geen rechten worden ontleend.

  7. De mentor is volledig verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie in het eigen profiel, inclusief de vermelde uurtarieven.

  8. De overeenkomst tussen mentor en mentee komt rechtstreeks tot stand tussen beide partijen. MentorMe is geen contractpartij in deze overeenkomst.

  9. De samenwerking tussen mentor en MentorMe treedt in werking zodra de mentor het aanbod van MentorMe heeft geaccepteerd en aan de vereisten heeft voldaan.

  10. MentorMe behoudt zich het recht voor om de samenwerking niet voort te zetten als er twijfels bestaan over de betrouwbaarheid of geschiktheid van de mentor. In dat geval wordt de mentor binnen redelijke termijn schriftelijk geïnformeerd.

  11. De betalingsprovider Stripe controleert de identiteit en gegevens van de mentor aan de hand van een geldig identiteitsbewijs. Indien deze controle niet kan worden uitgevoerd of onjuiste gegevens worden verstrekt, kan MentorMe besluiten de samenwerking niet aan te gaan.

Artikel 2. Gebruik van het platform

  1. De mentor dient passende beveiligingsmaatregelen te treffen ter bescherming van zijn of haar account.

  2. De mentor is verantwoordelijk voor alle handelingen die via het account worden verricht, ook als dit onrechtmatig of onbevoegd gebruik betreft.

  3. MentorMe mag profielen redactioneel aanpassen indien dit noodzakelijk wordt geacht, zonder voorafgaande melding.

  4. Het is niet toegestaan om bestanden of berichten te uploaden die schade toebrengen aan de werking van het platform.

  5. Door het uploaden van foto's garandeert de mentor dat hij/zij over de rechten beschikt en geeft toestemming voor het gebruik op het platform en in de app van MentorMe.

  6. Geüploade foto's moeten representatief zijn (portretfoto zonder tekst). Seksueel getinte of ongepaste afbeeldingen zijn niet toegestaan.

  7. Het gebruik van de chatfunctie dient correct en professioneel te verlopen. Beledigende, racistische of seksuele uitlatingen zijn verboden.

  8. Wanneer een mentee vraagt om hulp bij het frauderen (bijv. maken van tentamens, opdrachten), is de mentor verplicht dit te weigeren en dit bij MentorMe te melden.

  9. Mentoren dienen de instructies van MentorMe over het gebruik van het platform altijd op te volgen.

  10. nloggegevens zijn strikt persoonlijk en mogen niet met derden worden gedeeld.

  11. De mentor krijgt een beperkt, niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om het platform te gebruiken.

  12. Het is niet toegestaan betalingen voor mentorgesprekken buiten het platform om te ontvangen.

  13. Het delen van persoonsgegevens met mentees vóórdat een boeking is gemaakt, is niet toegestaan.

  14. Bij overtreding van bovenstaande bepaling is de mentor een direct opeisbare boete van €500 verschuldigd aan MentorMe.

Artikel 3. Beëindiging van de samenwerking

  1. Bij beëindiging van de overeenkomst wegens overmacht, heeft MentorMe recht op vergoeding voor reeds geleverde diensten.

  2. De mentor kan de samenwerking op elk moment beëindigen via e-mail support@mentorme.nl.

  3. Voorwaarde is dat er geen openstaande boekingen zijn en er geen financiële verplichtingen meer bestaan.

  4. MentorMe krijgt één maand de tijd om de opzegging administratief te verwerken.

  5. MentorMe kan te allen tijde besluiten de samenwerking te beëindigen of geen uitvoering te geven aan de samenwerkingsovereenkomst.

Artikel 4. Betalingen en vergoedingen

  1. MentorMe maakt gebruik van een externe betalingsprovider Stripe voor het innen en uitbetalen van sessies.

  2. MentorMe behandelt mentorgegevens zorgvuldig en in overeenstemming met geldende privacywetgeving.

  3. Voor correcte uitbetaling is het nodig dat de mentor persoonsgegevens verstrekt aan de betalingsprovider. De mentor stemt hiermee in.

  4. De betalingsprovider kan aanvullende gegevens opvragen. Niet of onjuist aanleveren kan leiden tot vertraging of het niet uitbetalen van sessies.

  5. Voor elke geboekte en voltooide sessie ontvangt de mentor een vergoeding, verminderd met de platformcommissie.

  6. Sessies die door iemand anders zijn gegeven maar als eigen sessie zijn opgevoerd, worden niet uitbetaald.

  7. De mentor is verplicht om sessies correct te registreren via het platform; deze registratie vormt de basis voor de berekening van de commissie.

  8. Mentees kunnen bezwaar maken tegen sessiegegevens. MentorMe beslist dan op basis van bewijsmateriaal van beide partijen. De mentor moet dan bewijs kunnen leveren.

  9. De platformcommissie wordt automatisch verrekend met het te ontvangen bedrag.

  10. De mentor is zelf verantwoordelijk voor juiste betaalgegevens en tijdige updates daarvan.

  11. De mentor draagt zelf verantwoordelijkheid voor het voldoen van alle toepasselijke belastingen (zoals btw en inkomstenbelasting).

  12. De mentor dient zelfstandig de administratie van sessies en inkomsten bij te houden. Aan overzichten van MentorMe kunnen geen rechten worden ontleend.

Hoofdstuk 4 – Gebruikers

In aanvulling op Hoofdstuk 1, 2 en 3 zijn de onderstaande bepalingen van toepassing op gebruikers van het MentorMe-platform.

Artikel 1. Gebruik van het platform

  1. Via het MentorMe-platform kunnen gebruikers zelfstandig mentoren vinden en sessies boeken. MentorMe is hierbij geen contractpartij in de overeenkomst tussen mentor en gebruiker.

  2. De gebruiker bevestigt handelingsbekwaam te zijn en bevoegd om gebruik te maken van het platform.

  3. MentorMe behoudt zich het recht voor om een registratie te weigeren of een gebruiker uit te sluiten van sessies, indien daar aanleiding toe is.

  4. De chatfunctie binnen het platform mag niet worden gebruikt voor beledigende, racistische, seksuele of provocerende uitlatingen.

  5. Het is gebruikers niet toegestaan om mentoren te vragen om toetsen, opdrachten of ander werk over te nemen dat kan leiden tot fraude.

  6. Persoonsgegevens mogen pas met een mentor gedeeld worden nadat een sessie is geboekt via het platform.

  7. Gebruikers dienen hun account te beveiligen tegen onbevoegd gebruik.

  8. Het uploaden of verspreiden van schadelijke of storende software of bestanden is niet toegestaan.

  9. De instructies van MentorMe met betrekking tot het gebruik van het platform dienen te allen tijde te worden opgevolgd.

  10. Inloggegevens zijn strikt persoonlijk en mogen niet worden gedeeld met derden.

  11. Gebruikers ontvangen een niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om van het platform gebruik te maken.

  12. Annuleren of verplaatsen: Je kunt een geplande sessie kosteloos annuleren of verplaatsen, mits je dit minstens 48 uur van tevoren doet.

  13. Binnen 48 uur: Als je binnen 48 uur voor de sessie annuleert of verplaatst, wordt er een vergoeding in rekening gebracht om de expert te compenseren voor de last-minute wijziging.

  14. Hoe te annuleren/verplaatsen: stuur een mail naar support@mentorme.nl om je boeking volledig te annuleren.

Artikel 2. Tarieven en betaling

  1. Mentoren bepalen zelfstandig hun uurtarieven.

  2. Betalingen kunnen vooraf via iDEAL, Creditcard of Stripe worden voldaan.

  3. MentorMe werkt met een externe betalingsprovider Stripe voor het verwerken van betalingen van gebruikers naar mentoren.

  4. Door het aanmaken van een account en het verstrekken van een IBAN-nummer, machtigt de mentor MentorMe en de betalingsprovider om automatische incasso-opdrachten uit te voeren.

  5. Mentoren behouden het recht op restitutie onder de voorwaarden die hun bank hanteert. Terugboekingen moeten binnen acht weken na afschrijving worden aangevraagd.

  6. Het is gebruikers niet toegestaan om buiten het platform om betalingen aan mentoren te doen of voor te stellen.

  7. De gebruiker stemt in met het elektronisch ontvangen van facturen en betalingsbevestigingen.

  8. Indien een automatische incasso mislukt, wordt een extra bedrag van €10,00 in rekening gebracht.

  9. Gebruikers zijn verplicht eventuele fouten in hun betaalgegevens direct aan MentorMe te melden.

  10. Door betaalinformatie te verstrekken verklaart de gebruiker: wettelijk bevoegd te zijn om deze informatie te gebruiken; gerechtigd te zijn om betalingen te verrichten via de opgegeven betaalmethoden.

Artikel 3. Klachtenprocedure

  1. Bij twijfel over het aantal vermelde sessie-uren heeft de gebruiker 48 uur de tijd om bezwaar aan te tekenen.

  2. Bezwaren worden alleen in behandeling genomen als het verschil ten minste 15 minuten bedraagt.

  3. Een bezwaar dient schriftelijk te worden ingediend en onderbouwd met relevant bewijs.

  4. MentorMe beoordeelt het geschil op basis van de aangeleverde stukken van beide partijen.

  5. De gebruiker dient MentorMe minimaal vier weken de gelegenheid te geven om het geschil op te lossen.

  6. Indien een bezwaar niet binnen de genoemde termijnen is ingediend, wordt het overzicht geacht correct te zijn en blijft de betalingsverplichting van kracht.

  7. Klachten over het platform zelf moeten binnen 30 dagen na het ontstaan van het probleem worden gemeld. Na deze periode vervalt het recht op eventuele schadevergoeding.

  8. Voor klachten over de inhoud of kwaliteit van een sessie dient de gebruiker zich rechtstreeks tot de betreffende mentor te wenden. MentorMe is niet verantwoordelijk voor de nakoming van afspraken of de kwaliteit van de sessie.